Pedagog

Pedagogiem szkolnym jest p.  Marta Siedlecka

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO   900-1315

Dyżur pedagoga w Filii Boryszyn – poniedziałek g0dz.1000 – 1100

 

PLAN PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO NA ROK SZKOLNY 2013/2014

I. ZADANIA OGÓLNO-WYCHOWAWCZE

  1. Analiza sytuacji wychowawczej w szkole.
  2. Stałe czuwanie nad prawidłową realizacją obowiązku szkolnego przez uczniów.
    Kontrola uczniów drugorocznych.
  3. Udzielanie uczniom pomocy w prawidłowym wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia:
    – przeprowadzenie ankiety zainteresowań zawodowych,
    – zapoznanie młodzieży ostatnich klas z aktualną sytuacją na rynku pracy,
    – kontakty z wybranymi szkołami ponadgimnazjalnymi.
  4. Prowadzenie poradnictwa dla rodziców:
    – udzielanie porad ułatwiających rozwiązywanie trudności wychowawczych
    w rodzinach i w życiu szkolnym,
  5. Rozpoznawanie bieżących sytuacji problemowych w szkole.

II. PROFILAKTYKA WYCHOWAWCZA

  1. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wśród dzieci i młodzieży:
    – zachęta do świadomego stawania się dobrym człowiekiem, dobrym kolegą (pogadanki
    na lekcjach wychowawczych, stałe rozmowy z uczniami),
    – kształtowanie odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka (pogadanki na lekcjach wychowawczych, spotkanie z seksuologiem lub lekarzem ginekologiem),
    – eliminacja przemocy wśród uczniów (zajęcia integracyjne na lekcjach wychowawczych).
  2. Poznanie dziecka i rozpoznanie jego warunków życia i nauki:
    – objęcie uczniów mających lub sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego różnymi formami pomocy,
    – kontakt i współpraca z instytucjami współpracującymi ze szkołą
    (Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną , Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, Punktem Konsultacyjnym ds. Uzależnień, Poradnią Zdrowia Psychicznego, Sądem Rejonowym – Wydział Rodzinny i Nieletnich, Komendą Miejską Policji),
    – pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych dzieci i ich problemów szkolnych.
  3. Opieka nad uczniami wymagającymi szczególnej pomocy:
    – współpraca z nauczycielami i wychowawcami w pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze,
    – kontrolowanie frekwencji uczniów o wysokiej absencji,
    – opracowanie opinii na temat uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy,
    – rozpoznanie warunków życia, spędzania czasu wolnego przez uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy.
  4. Udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze.
  5. Pomoc w realizowaniu zadań z zakresu edukacji prozdrowotnej i prorodzinnej.
  6. Ochrona sfery emocjonalnej dziecka poprzez:
    – poszukiwanie dla dziecka osób bliskich, które mogą być gwarantem oparcia i obrony,
    – wykorzystywanie związków emocjonalnych, uczuciowych dziecka dla osiągnięcia celów wychowawczych.

III. PRACA KOMPENSACYJNO-KOREKCYJNA

  1. Prowadzenie obserwacji przebiegu rozwoju psychicznego dzieci.
  2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie opieki psychologicznej nad uczniami – organizowanie warunków do realizacji zaleceń psychologa na terenie szkoły.
  3. Współpraca z nauczycielami w zakresie określenia trudności wynikających z rozwoju dziecka oraz innych przyczyn niepowodzeń szkolnych.

IV. INDYWIDUALNA OPIEKA PEDAGOGICZNA

  1. Udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych.
  2. Udzielanie uczniom pomocy w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych.
  3. Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami
    i środowiskiem.
  4. Analiza postępów w nauce uczniów pozostających pod opieką pedagoga.
  5. Przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.
  6. Poddawanie ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym systematycznej kontroli
    i ocenie, wdrażanie go do przestrzegania obowiązujących norm społecznych.
  7. Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo
    do Sądu Rejonowego.
  8. Prowadzenie profilaktyki uzależnień – przeciwdziałanie paleniu tytoniu, spożywania alkoholu i używania narkotyków:
    – ukazywanie społeczno-ekonomicznych, zdrowotnych i moralnych skutków uzależnień, wyjaśnianie przyczyn i mechanizmów tych zjawisk,
    – rozwijanie różnych porad i terapii dla młodzieży uzależnionej,
    – konsultacje z rodzicami.
  9. Przeciwdziałanie zjawiskom patologii społecznej – informowanie o przyczynach, następstwach szczególnie rozpowszechnionych zjawisk patologii społecznej, organizowanie zajęć z wychowania społeczno-prawnego.

V. POMOC MATERIALNA

  1. Dbanie o zapewnienie bezpłatnego dożywiania uczniom z rodzin o trudnej sytuacji materialnej – współpraca z GOPS w Lubrzy.
  2. Organizowanie pomocy materialnej, opieki dla uczniów opuszczonych, osieroconych,
    z rodzin wielodzietnych, z rodzin zastępczych, z rodzin patologicznych, współpraca
    z GPOS w Lubrzy.

VI. ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ

  1. Stała współpraca z władzami szkoły, wychowawcami, nauczycielami, samorządem szkolnym w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych.
  2. Stała współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, organizacjami
    i instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania.

Prowadzenie dokumentacji:
– dziennik pracy,
– notatki służbowe,
– ewidencje uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej, pomocy materialnej.

Komentowanie wyłączone.

  • Szukaj:
  • Pokaz slajdów

    Pobierz odtwarzacz Flash, aby zobaczyć ten pokaz slajdów.
  • Do wakacji
    : :
  • Bezpieczne wakacje

  • Kalendarz


    « May 2017 »
    Mo Tu We Th Fr Sa Su
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26* Dzień Matki all day
    27 28
    29 30 31        
  • Sonda

    Codzienna nauka zajmuje Ci?

    Wyniki

  • Odwiedziny od 6 maja 12